środa, 14 grudnia 2011

ZumiBuddy 0.6.4


Program pozwalający ściągać mapy i zdjęcia satelitarne z serwisów Zumi i MapGo.
  • Nie wymaga instalacji (ściągnij, rozpakuj, uruchom).
  • Ściąga do lokalnego katalogu mapy, zdjęcia satelitarne i hybrydy z Zumi/MapGo we wszystkich dostępnych powiększeniach.
  • Pozwala na dowolne zaznaczanie (prostokątne) obszarów mapy.
  • Eksportuje gotowe skalibrowane mapy do pojedynczych plików (format Ozi/QGIS) i pocięte mapy wprost dla TrekBuddy, generuje pliki *.map.

Zmiany w najnowszej wersji:
  • Poprawiony błąd "przecinka" w plikach kalibracyjnych (formaty TB, Ozi i QGIS)

16 komentarzy:

  1. Piękny programik - co sądzisz o dodaniu funkcjonalności pozwalającej na wyrysowanie (wykropkowanie) własnej trasy i zapisaniu jej w postaci pliku GPX lub KML ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co wiem, to od tego są inne programy, np. Ozi lub QGIS.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, Przy wybraniu powiększenia x4 na mapie mapgo turystyka jeziora są brązowe, lasy fioletowe itd. Zapisałem jako BMP Treu Color. Przy zapisie PNG 8 widać tylk szczątki szlaków na czarnym tle, przy poruszaniu wszystko się rozmazuje. Nie wiem, w którym momencie popełniam błąd? Chciałbym wygenerować mapę ze szlakami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.
    Niestety nie wiem z czego wynikają problemy, może chwilowe problemy serwera mapGO? Próbowałem zrobić tak samo u siebie i wychodzi OK.

    Ewentualnie proszę przysłać mi plik "ZumiBuddy.conf" z katalogu ZumiBuddy, uprzednio proszę zaznaczyć obszar i ustawić parametry mapy. Mogę spróbować odtworzyć sytuację u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, Niestety nie znalazłem e-maila. Oto treść pliku conf

    # ZumiBuddy config file V2
    POS 51,112379, 15,705334
    ZOOM 10
    TYPE 2
    SEL 51,301819, 15,206134, 50,670011, 15,886582
    HQSEL 1
    PCOLOR 255,0,0
    TCOLOR 0,0,0
    TFONT 0;16;7;0;0;700;0;0;0;238;1;2;2;34;System
    SHOWTP 1
    AUTODLOAD 1
    BRAKAKU 0
    IMGPROC 0
    MAPFORMAT 0
    FILEFORMAT 1
    FRAGSIZE 0 0
    MAPSOURCE 1
    IMGREG 0 0
    PROXY_ADDR
    PROXY_PORT

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście jest problem, w programie jest błąd, właśnie nad tym pracuję :)
    Przy okazji poprawię jeszcze kilka drobiazgów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się zatem, że niechcący "pomogłem". Przy okazji dzięki piękne za bardzo przydatny programik.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miło mi :)
    Kolejna wersja bez błędu gotowa będzie w ciągu kilku dni. Przy okazji pracuję nad kilkoma nowymi "ficzerami", w tym szybsze wielowątkowe ściąganie danych (nie jestem pewien czy się uda).

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety wziąłem się za poprawianie pewnych istotnych elementów ZumiBuddy i... trochę czasu zajmie mi doprowadzenie go znów do stanu używalności. Ale za to będzie lepszy i szybciej będzie ściągał mapki :)

    Cierpliwości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem warto poczekać. "Ludziom dobrej roboty..."

      Usuń
  10. Czy da się jakoś ściągnąć mapkę hybrydową? Kombinowałem już z ustawieniami, mapy wychodziły niebieskie to włączyłem negatyw i wychodziły wtedy normalne, ale za każdym razem drogi oraz napisy wyglądają tragicznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten błąd będzie poprawiony w najnowszej wersji, która już niedługo się pojawi... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super, czekamy z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze taka uwaga. Wszystkie tworzone mapy mają rozmiar 250x250px. Gdy przewija się mapkę w telefonie, co chwile jest przycięcie i ładuje się kolejna część mapy. Gdyby kawałki były większe, łatwiej by się operowało.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam! Bardzo dobry program, choć nie do końca go opanowałem na razie:-) Czy nie dało by się wprowadzić ściągania map z OpenStreetMap. Bardzo mi się podoba ten serwis bo pokazuje ścieżki dobre do przejazdu rowerem czy przejścia, które na poważniejszych mapach są często pomijane.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam
    Ściąganie map z OSM i innych serwisów nie wchodzi w grę, wymagało by to ogromnych zmian w programie (inna organizacja współrzędnych, inny rozmiar kafli i inne problemy). Do tego są już fajne programy jak MOBAC (Mobile Atlas Creator) więc nie ma sensu ich powielać.

    OdpowiedzUsuń